Pædagogisk udvikling

Vi ser personaleudvikling som en vigtig del af udviklingen af vores faglighed og praksis.

I Jægersborg Børnehus tilstræber vi, at der til de pædagogiske udviklingsdage hyres en foredragsholder, hvilket betyder, at hele personalegruppen bliver efteruddannet. Det er væsentligt, at der i løbet af året også er undervisere på personalemøder og i forbindelse med aktuelle problemstillinger.

Som et vigtigt led i udviklingen af vores inklusionsarbejde, tilbyder vi at man som pædagog kommer på diplommodulet i "Social Inklusion" på Københavns Professionshøjskole.

Endvidere kan pædagogerne gøre brug af udbuddet af kursustilbud der er relevante i forhold til institutionens arbejde.

Pædagogmedhjælperne skal i kursus sammenhæng fortrinsvis benytte AMU's kursustilbud.

Det er væsentligt, at der i dagligdagen foregår sidemandsoplæring.

Der bliver løbende indkøbt ny litteratur til institutionen, så teori og praksis bliver en naturlig del af dagligdagen.

I forbindelse med, at man som medarbejder har deltaget i et kursus, er man forpligtet til at formidle ny viden til resten af personalegruppen på efterfølgende personalemøder eller skriftligt.